воскресенье, 13 марта 2016 г.

Колегам на замітку

Хмарні технології в освіті

    На сучасному етапі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, формування ефективного освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей майже не можливе без застосування нових сучасних Web-технологій. Використання Web-технологій, безперечно позитивно впливає як на сам процес (формування освітнього середовища) так і на його результат  (навчально-дослідницька діяльність дитини у цьому середовищі).


Вимоги суспільства, до якості надання освітніх послуг, постійно змінюються і сучасна школа, в першу чергу, повинна реагувати на ці зміни. Освітнє середовище навчального закладу повинне забезпечувати всебічний розвиток особистості, розвивати її критичне мислення, формувати вміння вирішити нестандартну проблему, вдало використовувати сучасні засоби інтернет-комунікації. Тому сформувати ефективне інформаційно-освітнє навчальне середовище без використання сучасних Web-додатків сьогодні просто неможливо.
         Новим еволюційним етапом розвитку сучасних  інтернет-технологій стала технологія хмарних обчислень (Cloud computing). Технологію хмарних обчислень (Сloud computing) фахівці визначають як динамічно масштабованну інтернет-технологію з можливістю вільного доступу до інформаційних обчислювальних ресурсів у вигляді сервісів, що надаються за допомогою мережі.   Вперше термін (Сloud computing) використав Рамнат Челлаппа (Ramnath Chellappa) в 1997 році під час своєї лекції. "Технологія хмарних обчислень – нова обчислювальна парадигма, при якій межі обчислювальних елементів залежать від економічної доцільності, а не тільки від технічних обмежень". 
         Сloud computing  – це технологія, яка надає користувачам мережі Інтернет можливість доступу до комп’ютерних ресурсів віддаленого Web-сервера та використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса. 
Світовий досвід впровадження та використання хмарних технологій свідчить про його перспективність  використання і у вітчизняній системі освіти. Впровадження технології хмарних обчислень у навчально-виховний процес освітнього закладу має ряд переваг:
·        безкоштовне використання програмного забезпечення;
·        мобільність у роботі та універсальність доступу до інформації (відсутність прив’язки до робочого місця, доступність з різних пристроїв);
·        захист персональних даних та розмежування доступу до спільної інформації;
·        відсутність технічної підтримки роботи платформи та попереднього налаштування;
·        можливість впровадження нових інтерактивних форм роботи.
На сьогоднішній день, в україномовному сегменті мережі Інтернет, найбільшою популярністю серед освітян користуються сервіси хмарних обчислень наступних корпорацій: Microsoft, Google та IBM. Саме ці корпорації дозволяють організувати швидке впровадження технологій хмарних обчислень у навчально-виховні процеси освітніх закладів.  Microsoft, Google та IBM, постійно удосконалюють свої службові сервіси хмарних технологій. Потужний інструментарій та інноваційні функціональні можливості освітніх хмар, дозволяють сучасним педагогам використовувати ці технології у своїй професійній діяльності максимально ефективно.
Microsoft, для впровадження хмарних технології у систему навчання, пропонує ряд інструментів що базуються на спільній взаємодії вчителя та учня (пакет Microsoft Office 365): система електронної пошти, інтерактивні календарі, контакти Outlook Line,  веб-додатки та архівиSkyDrive, систему обміну миттєвими повідомленнями Lync Online, мінісайти, тощо. Служба Microsoft Office 365 може підтримувати як персональне використання онлайнових інтерактивних додатків, так і їх корпоративне використання десятками тисяч користувачів.
Google, для впровадження хмарних технології у систему навчання, пропонує сучасний інструмент побудови навчальних порталів – службуGoogle Apps for Education. Google Apps – це набір хмарних служб, які допоможуть викладачам і учням продуктивно працювати і спілкуватися, де б вони не знаходилися і якими б пристроями не користувалися. Прості в налаштуванні, використанні та управлінні інструменти (електронна поштакалендаронлайнові документи та інтерактивні додатки) дозволять зосередитися на тому, що дійсно важливо.
         IBM, для впровадження хмарних технологій у систему навчання, пропонує програмне забезпечення IBM Collaboration Solutions. Програмне забезпечення IBM Collaboration Solutions (раніше Lotus) надає своїм користувачам можливість швидкого впровадження у навчально-виховний процес сучасних інноваційних рішень: інтерактивне спілкування (електронна пошта, онлайн-спільноти, колективні сховища знань), спільне використання онлайнових додатків (календар, веб-конференції, спільні документи), мобільність (робота в будь-якому місці за допомогою вибраних портативних пристроїв навіть без постійного підключення до мережі Інтернет).
З огляду на вищезазначені переваги технологій хмарних обчислень у навчально-виховному процесі освітнього закладу  можемо зазначити, що сучасні освітні середовища повинні бути хмаро орієнтовані. Формування саме хмарно орієнтованого освітнього середовища найбільш позитивно вплине на організацію навчально-виховного процесу в освітньому закладі, створить оптимальні умови для підвищення мотивації учнів до їх навчально-дослідницької діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий